Hyytelökakku on aina kiva ja nopea vierasvara. Minä pyöräytin tän eilen työhukin jälkeen hyytymään yön yli, ja sitten aamulla äkkiä räpöstin hetskut päälle. Ohjeen alkuperä on mulle hämärä, siskolta tämän alunperin sain, ja hän kaveriltaan jne.. Nyt tein vähän erilaisen version kun en löytänyt reseptiä mistään. Joten tässä tämän version ohje.

644856.jpg

Pohja:

200 g kaurakeksejä (käy myös esim LU Bastonget, niistä tulee ihana pohja)

75 g voi/marg (minä heitin pari hanna-tädin kakkua kun oli vaan yks kaurakeksipaketti 175 g, eli voi lisätä sekaan muutakin)

Täyte:

1 prk Flora vispiä

puoli prk vanilijatuorejuustoo (voi jättää poiskin)

1 rkl vanilijasokeria

3/4 dl sokeria

4 dl mangomeloni-jogurttia (yleensä oon tehnyt rasvattomasta vanilijajogurtista, käy melkein mikä vaan)

5-6 liivatelehteä

n. puoli desiä sitruunamehua (käy appelsiinikin tai omppumehu)

Päälle:

1-2 prk Pilttiä (mango, päärynä, persikka, paratiisi tms.)

Lisäksi voi laittaa mitä hedelmiä tykkää, kiilteellä tai ilman. Mulla tässä desi vettä ja puoli desiä hyytelösokeria, vähän jäi yli. Muutama sokerihelmi jos haluaa koristeeksi.

  • Murskaa keksit hienoksi, sulata rasva ja tee niistä pohjataikina irtopohjavuokaan.
  • Vatkaa kerma ja sokerit, lisää juusto ja jogurtti. Liota liivatteita hetki kylmässä vedessä. Kiehauta mehu ja lisää siihen liivatteet, sekoita ja anna jäähtyä hetken.
  • Lisää seos ohuena nauhana täytteeseen koko ajan vatkaten. Länttää täyte pohjan päälle ja anna hyytyä kylmässä yön yli tai väh. 6 tuntia.
  • Levitä päälle piltti ja koristele miten haluat. Onpas hyvää ja raikasta!!

644851.jpg